Галоўнае ўпраўленне адукацыі Гродзенскага абласнога выканаўчага камітэта (далей -галоўны кіраванне) з'яўляецца тэрытарыяльным органам дзяржаўнага кіравання, якія забяспечваюць на тэрыторыі Гродзенскай вобласці рэалізацыю дзяржаўнай палітыкі ў сферы адукацыі і маладзёжнай палітыкі. Галоўнае ўпраўленне ствараецца Гродзенскім абласным выканаўчым камітэтам (далей - аблвыканкам) і з'яўляецца яго структурным падраздзяленнем. У сваёй дзейнасці падпарадкоўваецца аблвыканкаму і Міністэрству адукацыі Рэспублікі Беларусь. У сваёй дзейнасці галоўнае ўпраўленне кіруецца Канстытуцыяй Рэспублікі Беларусь, іншымі актамі заканадаўства Рэспублікі Беларусі і Палажэннем аб галоўным упраўленні. У сістэму галоўнага ўпраўлення ўваходзяць: аддзелы адукацыі спорту і турызму Гродзенскага гарадскога і раённых выканаўчых камітэтаў, аддзелы адукацыі аддзелы адукацыі спорту і турызму адміністрацый раёнаў горада Гродна; дзіцячыя дамы і школы-інтэрнаты, кадэцкае вучылішча, якія знаходзяцца ва ўласнасці Гродзенскай вобласці, абласныя ўстановы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, установы, якія забяспечваюць атрыманне прафесійна-тэхнічнай і сярэдняй спецыяльнай адукацыі. Галоўнае ўпраўленне ў межах сваёй кампетэнцыі ўзаемадзейнічае са структурнымі падраздзяленнямі аблвыканкама, мясцовымі Саветамі дэпутатаў, выканаўчымі і распарадчымі органамі, грамадскімі і іншымі арганізацыямі (аб'яднаннямі). Асноўнымі задачамі галоўнага ўпраўлення з'яўляюцца: - рэалізацыя прынцыпаў дзяржаўнай палітыкі ў сферы адукацыі, выхавання, аховы дзяцінства; - забеспячэнне кантролю за стварэннем ўстановамі адукацыі умоў, якія гарантуюць ахову i ўмацаванне здароўя навучэнцаў; курыраванне аздараўленчай работы ў дзіцячых санаторна-курортных арганізацыях, у якіх ажыццяўляецца групавое аздараўленне дзяцей; каардынацыя замежных аздараўленчых паездак выхаванцаў інтэрнатных устаноў для дзяцей-сірот і дзяцей, якія засталіся без апекі бацькоў; - забеспячэнне выканання заканадаўства, якое рэгулюе пытанні адукацыі, і аналіз эфектыўнасці правапрымяняльнай практыкі ў гэтай галіне; - ажыццяўленне каардынацыі, маніторынгу і кантролю за рэалізацыяй дзяржаўнай палітыкі ў сферы адукацыі і маладзёжнай палітыкі; - правядзенне інфармацыйна-растлумачальнай работы па пытаннях функцыянавання сістэмы ўстаноў адукацыі.